Rookmelder voorkomt erger bij woningbrand in Dedemsvaart

0
199

14050

Rookmelders hebben vannacht de bewoners van een woning aan de Boekweitstraat abrupt uit hun slaap gewekt door een alarmerende rookmelder. De woning was vol rook komen te staan na een defect in een houtkachel. Iedereen heeft de woning gelukkig snel kunnen verlaten. Wel werd er om de komst van een ambulance gevraagd om de bewoners van een medische check te voorzien vanwege de rook inhalatie.

Aan de brandweer was het de taak om een nacontrole en een meting uit te voeren. De brandweer heeft hierbij de woning geventileerd. Gelukkig was het huis voorzien van rookmelders en is daardoor erger voorkomen! Bron brandweerommen-hardenberg.